På Gång.......

onsdag 23 januari 2008

Blått som havet, blått som i himmeln
Den blå färgen som

Blått
En blå vind smeker sakta mitt inre. Blå tankar...........
det blå ljuset.
Himmel, har, blå horrisont och tänk den blå lagunen.
Känslan av att ha en färg i sinnet ger både glädje och funderingar.
Färgernas språk, harmoni, uttryck har sitt eget liv.
Jag sitter i tanken vid stranden, Örsviken min hemmavik och känner den salta luften i vinden, den klarblå himlen med sina vindtussar som glider sakta förbi. Hur kan tiden stått still här i mer än 50 år? Hur har vi påverkats av tidens gång och hur har den blå färgen förändrats genom åren. Visst har det hänt att vi kommit med nya färger i vardagen men hela tiden så har havet, himmel och färgspektrats nyanser sakta visat sig från himmel och hav.
Blått som natten, blått som i natthimmel, blått som i blåelse.

Avslut:
Den blåa färgen är en av våra grundfärger och mitt nästa projekt.................

6 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

VÄLKOMMEN TILL BLOGGVÄRLDEN, Ewa-Christine!!!! Och grattis till att få in bilder! Och jag behöver väl inte kommentera vidare? Du vet rean att blå är min färg!!! Och din fina Örsviken har jag ockå fallit för!
Kram Gunnel

Lise sa...

Hei! Velkommen til blogg-landia!Jeg kommer innom fra Gunnels blogg, hun er en av mine favoritter. Jeg har bare vært aktiv blogger siden 28. november i fjor, men det har vært to fantastiske måneder. Du kan glede deg..Blått en min farge også...
Lise i Oslo

Lillemor sa...

Blott blått är flott...

Här kan man kommentera utan inbjudan från dig,men man måste registrera sig på Google och avläsa bokstavskoden.

Kram,
Lillemor

Lillemor sa...

Vad bra din blogg blir, Ewa-Christine!Tänk att nu kunna välja ut dina allra bästa grejor o presentera dem här - o då når du hela världen...
Ja du, det här med bloggande tar tid!Satt till efter midnatt igår...
Jag gjorde en blogg på blogspot i- jag har ju mina gamla, men här är det mer folk som rör sig.
Och det är så roligt att stifta nya bekantskaper o få se vad andra åstadkommer!
Min blogg finns på lillemorsblogg-lillemor.blogspot.com, och där finns det vidare hänvisningar till silversida, boksida o hemsida.
Så fick jag sagt det också!

Lillemor sa...

Hittade en annan quiltare, fast hon jobbar med annat också - scrap-booking - typ:
http://perkypomegranate.blogspot.com/

Kerstinsdottern sa...

Jag kommer precis från Gunnels Blog, där hon hänvisade till din "nyöppnade" blogg. Jag blev ju nyfiken och var bara tvungen att titta in! Vackert broderi och vacker Clematis!