På Gång.......

torsdag 17 april 2008

Alla våra masker.................



Jag har tjusats av "masker" i många år. Denna Mini-Art-Quilten har tre masker!
Jag har döpt denna Mini-Art-Quilt till "Arbete, Relationer och Hälsa". Tre masker som vi bär, och tre masker som skiftar karaktär genom livet.

Förr var ju masken mer uttalad på maskerader mm. Man kunde gömma sig bakom masken, spela en "roll", rollen gjorde att bäraren av masken kunde "spela ut" få lov att vara någon "annan". Denna rituella utsmyckning hade många möjligheter. Idag är "internet" en annan typ av mask. Den är både "icke anonym" och "anonym".
Jag har broderat maskerna i svart och även broderat texten i svart, lite för att "få det i dunkel".....

Tygerna är från 20-talet, 30-talet, 40 talet och även 50-talet.

3 kommentarer:

Ulla sa...

Underbara tyger och igen, mycket betydelse i ditt arbete.

gunnelsvensson sa...

Håller med ulla! Tygerna är helt underbara! Detta uttryck hade du aldrig fått fram med nya tyger, eller hur?

Unknown sa...

Hej! Tack för fina kommentarer på min blogg!!! Målningsbilder kommer, när jag fått ehm mitt objektiv igen.
Kram o ha en härlig helg
Louise