På Gång.......

fredag 25 april 2008

Mitt andra ATC kort "bort-bytt"..................

Att byta ATC kort är nog samma sak som när man bytte bilder som liten flicka. I vuxen ålder så gör vi nu istället ATC kort. Mitt första bytte jag med Ulva Ugerup (en jätteduktig textilkonstnär som har utställning i Skåne just nu).



Detta ATC kortet har jag bytt med Gunnel en otroligt duktig och trivsam måndagskompis, men också bloggvän. Jag har också Gunnels blogg bland mina favoriter. Tygerna på detta kort är från 1920-talet och kommer från min gudmor, sedan är det handgjord spets som är från 1800-talets senare del. Spetsen är Halländsk. Knapparna är i pärlemor och dessa tillverkas inte idag.



Varför byter man ATC har jag frågat mig, och jag har kommit fram till att det är lite speciellt för man får en liten del av en annan människas skapande och dessutom inspiration. Dessa kort är ju på sitt sätt "artistiska" små minikopior i textil konst.

2 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Ja jag är den lyckliga! Det är jättefint! Tack Ewa-Christie! Jag håller på med dittt; men bara på planeringsstadiet ännu ;-)

Odile sa...

Very , very beautifull this ATC. Odile