På Gång.......

onsdag 23 april 2008

Nebulosa i vitt...............

Nebulosor har jag varit intresserad av sedan barnsben. Jag har gjort mina nebulosor i olika färger och i olika tekniker. Det är alltid en utmaning att se hur dom blir. En nebulosa lever sitt eget liv i sin egen "atmosfär", den kan formas till vad som helst. Det är precis som med oss människor. Vi har våra "egenheter" och våra "personligheter" som utvecklas som kan bli vad som helst. Det är viljan som driver "att göra någonting" eller testa något nytt. Det är också viljan som hindrar oss.



Nebulosan är av de restgarner som jag hade samt mormors handvävda linne.

1 kommentar:

Inga-Britt sa...

Hej Ewa-Christine. Nu har jag suttit och beundrat Din "Nebulosa i vitt" en lång stund. Vacker!!
Vi som är med i samma "skrå" vet också vilka sköna stunder Du har haft när Du skapat.