På Gång.......

onsdag 28 maj 2008

En svunnen tid.....om jag hade vingar!

De riktigt gamla tygerna är otroliga att känna på. Vilken kvalité. Men ack så svåra att sy i. Det blir lite skevt..................och det är ok. Ibland är det "lite skeva" det enda som man kan skilja hantverk ifrån fabrikstillverkat. Det har funnits en "kultur" inom svenskt hantverk som tittat på broderade baksidor (att dom skulle vara lika fina som framsidan) och att allt skall vara millimeter rakt. Idag finns strömmningar som säger att mycket mer är tillåtet inom konsthantverk och det råder en större frihet inom gruppen konsthantverkare. Det ser jag som en utveckling................!
Och jag kan också förstå att det släpper mer och mer och friheten yttrar sig i att ALLA vågar testa och pröva sina konstnärliga anlag. Vissa med större framgång, andra med personlig framgång. Det innebär att Janthe, Luther och Ågren, inte, måste, ska och bör får träda tillbaka och vi människor blir friare i våra förhållningssätt till omgivningen. Även här har internet givit denna frihet.

Min knappsamling består av många olika storlekar på knappar. Här är det pärlemorknappar som har en lyster mot röd/rosa. Jag har inte så många i denna storleken men jag tycker att dom är otroliga i sin glans.

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack det samma! Njut av värmen och grönskan! Kramar Louise