På Gång.......

söndag 11 maj 2008

Två av sju kuddar klara!

Jag har gjort sju kuddar av en del av släktens linneförråd. På detta har jag broderat olika motiv som skall förstärka mitt budskap. Dom här två har jag kallat "JoHaris fönster" enkelt förklarat så skall detta symbolisera att man öppnar ett fönster till något nytt och lärorikt inom sig själv. Det är också det som betraktaren ser utifrån och jag ser innifrån som är intressant, hos mig själv. Alltså en slags "metafor" för att förklara vårt inre liv i kombination med det verkliga livet vi lever när vi är närvarande.

På varje kudde kommer det att vara en symbol som säger något till mottagaren. Jag håller på att dokumentera mitt fantastiska yrkesliv om någon undrar!!

JoHaris fönster öppnar upp till något nytt och lärorikt, nämligen du själv.

4 kommentarer:

annicka sa...

Vilken klok kvinna du är- som kombinerar yrkesliv och hobby- dessutom på detta udnerbara sätt!

annicka sa...

ja underbara menar jag förståss

Lillemor sa...

Himmel vad du är duktig - både med att göra nya fina saker och med att dokumentera! Själv har jag lite time out just nu. Det är mest trädgården... Du undrade om jag hade blå blommor till övers - jag tror det kommer en del självsådda - då hör jag av mig! Ha det gott!

creativelenna sa...

Your pillows are beautiful, Ewa-Christine! I translated from swedish to English and figured out *some* of what you wrote, but enjoyed looking at your work all the same!

Thanks for your nice comment on my Brothers Grimm fairy tale soft fabric book : )