På Gång.......

fredag 25 juli 2008

Textilt Collage "livsprojekt 03"

Så var vi hemma från Bohuslän denna gång. Helt underbart, salta bad, söta bad och mycket avkoppling. Tänk vad några dagar ger mycket till batterierna. Men hur blir det med celluliterna?
En stilla fundering, många damer i åldern 45 år och uppåt förändrar sina kroppar (men vissa tycks inte förändra något), det blir fler celluliter. Är det så att kroppen förändras, eller är det så att vi äter för mycket och fel, eller är det så att vissa trots motion, äta rätt, sköter sig går upp för naturens gång är sådan!

I vilket fall som helst är det nog bra att tänka på att förbättra och utveckla goda vanor. Att både ge kroppen rätt bränsle, men också knoppen så att tanken också blir sund. Sedan att ge kroppen lite motion av olika slag gör att man känner sig gladare, bättre och tom smalare.

Bilden idag är gjort på mormors handvävda linne, sedan så är det en knypplat spetsbit som gjorts som övning. Till detta kom en "kvinnorkropp med celluliter" både innanför och lite utanför. Det är just de utanför som är skillnaden tror jag.

Idag kom också beskedet från Rhöskas konstsallong 2009, jag blev refucerad. Kände ingen av de 50 som kommit med och det hade kommit in 530 ansökningar. Vilken god affärsidé som dom kommit på. Alla hade fått betala 250.- för att eventuellt komma med. Sådant är livet. Det positiva med detta var att jag kom kanske till eftertanke och en fundering vad skall man med allt överflöd till??!!

3 kommentarer:

evanyberg sa...

oj, så mycket du gav att tänka på här! både celluliter och summor...
och allt det fina du skapar och visar!

Kerstinsdottern sa...

Vad synd att du inte kom med... vi får kolla in utställningen till vintern och se vad de var ute efter... och så ta nya friska tag till nästa år, eller hur!?
Jag hade ju tänkt skicka in ett bidrag, men insåg att jag var för sent ute och att jag inte skulle hinna få klart i tid, så jag la ner det hela... men det hade ju onekligen varit kul om det varit någon man känner till som hade fått vara med. Jag har också tänkt på att de måtte ha håvat in en hel del på alla ansökningar...fniss... ja ja museerna kanske behöver lite extra tillskott i kassorna!?

annicka sa...

Du fortsätter med dina kloka ord och ditt filosofiska perspektiv på kvinnan...njutbar läsning och njutbar textil.
Museerna behöver pengar, det är nog inte tu tal om saken, men ska de profitera på hantverkarna och konstnärerna?
Bad i Bohuslän - vilken njutning...