På Gång.......

lördag 23 augusti 2008

Mini-Art-Quilt "Bomärke-ett"


Idag visar jag ytterligare en Miniartquilt från Lindköping.

Här har jag använt knypplad spets (Udd och stad med Svenskt lingarn nr 40/2 med 5 par pinnar) när jag var 14 år. Knappen är från min duffel när jag var ung (13 år) och sedan så ville jag att bomärket skulle få efterföljare och då satte jag dit tre pärlor som skulle symbolisera detta.

En av de stora utmaningarna på denna utbildning var också att jag befriade vänster handen. Jag både tecknade och målade med min vänster hand, vilket jag inte gjort sedan jag var 7 år. Detta på grund av att när jag började skolan så fick man inte skriva med vänster hand. Detta fick till följd att man "band" vänster hand i stolen på baksidan och så tvingades jag att skriva med höger hand. Så skönt att man inte gör så idag med barn!




1 kommentar:

Ulla sa...

Oj vad de har gjort dig i skolan! Jag fick skriva med vänster hand på 50-talet i skolan, och byta plats så jag kunde sitta till vänster av den andra eleven (som skrev med höger). Jag använder sax och kniv och nål med höger, men penna med vänster.