På Gång.......

söndag 10 augusti 2008

Minnen

Sommarens sista sommarmånad, augusti. I sommar har jag ägnat mig åt att gå igenom alla minnen som jag har. Minnen i form av böcker, små porslinsföremål, knappar, smycken som kommer från min familj. Men också otroligt vackra textilier. Att dokumentera till kommande generationer känns för mig viktigt.

Har också försökt mig på att hitta en översättning på "minnen" och det är förmågan att lagra och återkalla självsliga föreställningar.......främst erfarenheter läste jag. Men också inlärda fackta som minnesanteckningar, och jag hittade minnesförlust, minneskonstnär, minneskunskap, hästminne, sifferminne, minnesbild men också hågkomst. Det fanns ord som minnesfragment, minnesvärld, barndomsminne, minneskapacitet, kärnminne, primärminne och skrivminne.

Det var en hel del och jag tycker att det är spännande att efterlämna ett internetminne från min släkt och mig................så att familjen minns. Men också dela mina minnen med andra likasinnade. Så håll tillgodo!

Inga kommentarer: