På Gång.......

fredag 31 oktober 2008

Det var en gång.............

Så börjar alla sagor...............och även min. Här är egentligen upptakten till varför jag började att försöka få ihop quiltar, lapptäcken, collage. Jag hittade några lappar i en låda som jag packat ner och haft nedpackat i många, många år. Det var sönder och det fanns inte mycket kvar. Synd tänkte jag, något måste göras och så satte jag igång och började tänka. Efter en tid påbörjades all uppackning av mina gamla släktklenoder och här är vi idag.

Allt finns uppackat och jag ser vilken fantastisk samling tyger, spetsar, band, gamla dukar, ja allt som jag har fått genom tiderna. Det har också vuxit genom övrig släkt och vänner som vet om min passion för gamla textilier. Tack släkt och vänner ochi min omgivning för att ni förstår och för att ni sparar till mig. De är ovärdeliga gåvor som glädjer mig ofantligt mycket.

Dagens lilla quiltie (som man säger när det är små quiltar) är från just de gamla spetsarna som mamma och mormor har haft..................jag känner tiden som flytt.

Inga kommentarer: