På Gång.......

onsdag 15 oktober 2008

Med vänlighet blir vi vänligare........


Jag tycker att det är intressant att vi väljer våra egna tankar. Vi har rätt att tänka helt fritt, vi har rätt att skapa helt fritt, vi har också rätt att göra medvetna val. Utan att fråga andra och utan att andra bestämmer över oss. Det handlar om tror jag vår inställning och vår attityd till oss själva.

Jag tror på "livslångt lärande" och att vi alltid kan lära något om vi har den inställningen.

Det finns inte en enda tanke som inte för oss någon vart, och därför tänkte jag testa lite olika små idéer som jag blivit uppmanad att göra. Jag tänkte.........ingen idé, det är inte min grej. Men så tänkte jag, kanske inte så dumt i alla fall......så blev det 3 olika "grejer" som jag i allafall gjorde.

Nu har jag en tanke-idé.............jag skall använda dessa små "tingestar" till något i alla fall. Men inte till halssmycke, som du kanske tror!!!!

Eftertanke:
Det var kul i allafall att göra något som jag egentligen inte hade lust till, så här i efterhand!!

4 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

De är ju jättefina! Jag gillar det i mitten bäst!

ewa-christine sa...

Ja Gunnel, den är lite klurig det är en gammal monokel som är grunden!
Det får väl sin plats inom tid, men inte som halssmycke.....det vet jag.

Sarah sa...

Hejsan! Tack för din kommentar (den där angående att lätta).. Ja, det är skillnad... det som tanken vill åstadkomma hindras inte av kroppstyngd på samma sätt... och så verkar det som (eller är det inbillning?) som att man får annan respekt av medmänniskor... Nu har jag dreglat ännu mer över dina och din vän Gunnels fantastiska verk...Jag börjar bli rädd att mina scrapvänner snart kommer förlora mig in i mixedmedia-världen ;-) (finns det något sällskap i Sverige?) Jag vill veta ALLT! (har länge varit inne på amerikanska sidor...) Kram, sarah

ewa-christine sa...

Sverige, Mixed Media??
Vi har nog inte hittat något ännu, men det kommer kanske, vem vet?