På Gång.......

tisdag 18 november 2008

Drivkraft...................................!

Drivkraft, är oftast en yttre kraft som orsakar rörelse!

Min drivkraft är "antika nöjen" som också är rubrik på min blogg. Mina antika nöjen har fört mig till de mest häpnadsväckande konstnärer, samlare, men också människor med en genuin känsla för det som är åldrat. Jag har träffat människor som givit mig ovärderliga gåvor och släktingar som sagt "Ewa-Christine" ta hand om detta och så har jag fått släktklenoder som jag värderar så högt. Det är min drivkraft att få omge mig med alla dessa ting.........och dessutom bli inpsirerad och få dela med mig, ger en extra krydda till min tillvaro.

Bilden idag är en gardinkappa som jag älskar. Den har hängt i mitt kök, men skall nu få nytt fönster..........sedan är det en löskrage och lösa herrmanschetter i bomullstyg. Det var ju så förr att man knäppte av dessa och de tvättades separat och man bytte manschetter och kragar. Jag tror det var för att de slets mer än själva skjortan. Sedan är det en liten samling knappar som man hade till manschetterna till vardags. De finare sparades till fest och andra tillfällen.

Jag uppskattar mina små samlingar och de ger mig som jag sa inledningsvis både drivkraft och inspiration.

2 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Så vacker mild ton det är i den bilden, vackert gulnad.

ewa-christine sa...

Tack Gunnel, det värmer.....!