På Gång.......

tisdag 4 november 2008

Mini Art Quilt................

Råsiden, pärlemorknappar, benvirknål och benring tillsammans med en knypplad spets och linne är upptakten till denna miniquilt.

Benvirknålen är en bland flera i min släktsamling. Knapparna på kartan hade jag inte hjärta att ta bort. Den handknypplade spetsen är ett "klosterarbete" i mina ögon och jag vet hur lång tid det tar att få den så vacker...............det krävs många års tränande.

Det känns både roligt och härligt att undan för undan få mina arbeten klara och monterade. Jag har en "målinriktning" som jag arbetar mot och detta mål känns både viktigt och meningsfullt för mig. Jag försöker hålla mig till mina mål och då går allt mycket lättare och dessutom är det enklare att ha satt ut mina mål.

2 kommentarer:

Sarah sa...

Ja, du tänker så rätt med mål! ...och så blir det så vackert dessutom! Älskar det enkla vita i din art quilt!

ewa-christine sa...

Tack snälla Sarah........det värmer