På Gång.......

torsdag 11 december 2008

En gång i tiden var dessa små föremål bruksföremål!


Idag tillhör dom min samling "antika nöjen"!

Ett litet collage i min bokhylla, som jag tycker om att titta på. Dom gamla böckerna som jag läst igen som vuxen. Vilket var riktigt trevligt. Selma Lagerlöf, bland annat. Det kommer en tv-dramatisering om henne till jul, och tänkt mitt barnbarn är med i serien och spelar en liten pojke i Selmas omgivning!

Kaffekoppen, de små vackra glasen, tärningarna av ben, och hårspännet alla små kära ting som jag tycker om och som jag får inspiration av när det gäller mitt skapande arbete. Andra har skissböcker och jag har mina små "rikedomar" i form av samlade småprylar.

Just nu för tillfället så håller jag på att färdigställa ett arbete som skall vara klart i januari 2009. Det tar mycket tid, och då är det kul att sticka emellan med lite foto och andra bilder som jag har liggande för just sådana här dagar.

1 kommentar:

gunnelsvensson sa...

Tänk så kul det ska bli att se på Selma i jul, och att titta på ditt barnbarn !!