På Gång.......

onsdag 3 december 2008

Olika kreativa perrioder..........


Det är härligt att kunna varva mellan broderi, sy, och även sticka emellanåt. Sedan att också blanda olika material känns befriande. Här är 2 broderier som jag har gjort färdigt till Mini-Art-Quilts. Det ena är också handquiltat och det andra lät jag vara utan att quilta.
Båda dessa arbeten har en bakgrund som är vävd av min mormor.
Det som motiverar nu är stickning och fotografering, men också dokumentation. Jag tror personligen att det är bra att kunna växla mellan olika saker som vi gör. Dels för att hitta nya infallsvinklar, men också för att fylla på, testa nya material, spränga gränser och växla just för "korsbefruktningens" skull.
Jag ägnar mig också en hel del åt att läsa och titta i litteratur just nu. Egentligen så blir det nog bara ett bläddrande. Men det är också skönt.

Julen står inför dörren, och jag har flera dagar i rad tänkt på en julduk som jag skulle vilja göra, vem vet, kanske jag får ett ryck och har klar den till jul eller nästa jul.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hvilket vidunderligt broderi! Jeg får så meget lyst til at finde nål og tråd frem!

ewa-christine sa...

Ja inte sant. Det är härligt att göra ibland.