På Gång.......

söndag 25 januari 2009

Mina "ögonblicksbilder".........







Mina "ögonblicksbilder" gör jag lite då och då. De är små, det är stunder av lycka, och det är ofta ett litet motiv, så litet att ibland du får förstora upp bilden för att se.

Överst är bilden av en blombukett...............som jag fick vid ett mycket speciellt tillfälle. Bilden är inte stor endast 3 x 3 cm insatt i en parspatou. Samtliga broderier gjorde jag 2006. Sedan så kommer 3 bilder med foto av olika motiv, som jag gjort. Det understa är endast 0.8 x 0.8 cm stort, alltså mindre än 1 cm. Även de insatta i en parspatou som ger djup.
Ett ögonblick....................hur många gånger har jag inte sagt det i mitt liv. Och därför så har jag döpt dem till mina ögonblicksbilder. Det ger mig tillfälle att stanna upp, men också att experimentera. Jag har experimenterat med klyvsöm, men också franska knutar. Varje broderi är fritt översatt från tanken till ögonblicket. Jag har i hela mitt liv gått från någonting till någonting och det är det jag försöker bildsätta här.



5 kommentarer:

Mimi sa...

Hej! Till min glädje hittade jag en knappsamlare här på bloggen! Min mamma samlade på knappar, bältspännen och allt möjligt annat. Hon är ganska dement så det är närmast jag som samlar knappar och bältspännen för att det är så himla roligt nuförtiden. Vad rolig blogg du har! Hälsn Mimi

Veronika sa...

Dina ögonblicksbilder är så söta så söta!! Varm kram till världens bästa mamma!!

Sarah sa...

Vilken bra idé! Det blir lite extra intressant att ha ett litet motiv i en mycket större ram! Vackra broderier! Förresten, min mormor var textilkonstnär, jag har kvar en vacker men lite sliten kudde som hon har broderat fritt... ska ta kort på den o lägga ut någon dag... Älskar dina inlägg! Så vackra bilder o tänkvärda ord! kram!

ewa-christine sa...

Tack alla tre för fin respons.
Kul att hitta någon helt ny bekant, och att Sarah har fått jobb, det var kul Sarah.
Tack också kära dotter....det värmer mammas hjärta!

solange sa...

it's great!!! Good idea this frames