På Gång.......

söndag 11 januari 2009

Vänskap............................


Gammal eller ny vänskap är helt otroligt, härligt, underbart.

Vi får vänner genom vår familj, skola, arbete, men också genom våra barn, släktingar, grannar. alla dessa våra vänner är betydelsefulla. Någon att bry sig om.

Vi får också vänner som vi skulle kunna göra mycket för utan att få något i gengäld. Äkta vänskap är ömsesidig och den är "frivillig".

Förr när jag var ung hade jag brevvänner. Brevvänner som jag delade både vardag och fest med. Idag har jag "internetvänner" som jag delar min passion med att skapa tillsammans med.

Bilden idag är en symbol för vännskap. Boken är från år 1680 och den skall symbolisera gammal vänskap. Jag skall ta fler kort på denna fantastiska bok och berätta. Men så har jag satt ett "fabric-paper" kort och en pappershälsning med inchies tillsammans med boken. Detta skall jag sända till en ny vänskap. Kortet är broderat vitt-i-vitt som är min absoluta passion, och på det så finns det också sk Vintage. Hoppas att det kommer att uppskattas.

8 kommentarer:

Mia stickar sa...

Tack för din fina kommentar på min blogg! Du har en väldigt fin blogg själv! Hit kommer jag fler gånger!

gunnelsvensson sa...

Det klart att hon blir glad !!
Häromdagen hade jag framme alla mina ATC och Postcard byten jag gjort genom åren, och så kul det var att titta på dom, och det gav inspiration! Att få hålla ett litet konstverk i handen från någon annan kreativ själ, och undersöka hur har hon gjort här? det är faktiskt väldigt trevligt!

murgelchen sa...

I don´t understand the language, but your art is wonderful.
All is wonderful.
I link your blog? O.K.??

LG,
Helga

ewa-christine sa...

Thanks Mia, Gunnel and Helga for nice comments. I look forward to hear from you.

ewa-christine sa...

Thanks Mia, Gunnel and Helga for nice comments. I look forward to hear from you.

Kristina sa...

Hej Ewa-Christine! Nu har jag också hittat till din blogg. Tack för senast! Jag ser att du lagt in inlägg om kursavslut ocm mer därtill. Det skall bli kul att följa dig även om jag inte alltid hinner kommentera.

solange sa...

This cards are wonderful. One more time your picture is so more beautiful.

Eva sa...

Väldigt vackert kort och en vacker bok!
Eva