På Gång.......

tisdag 17 februari 2009

På mitt arbetsbord idag......................

Så var det detta med småbitar som blir över på olika projekt. Nu hade jag några små delar som låg vid sidan om arbetsbordet - skall jag slänga, eller skall jag sätta samman?

Samlare slänger sällan!

Så det fick bli ett "lappunderlag" som jag skall dekorera!
I bakgrunden ett par slitna barnskor från familjen, ett kort som jag gjort tidigare och en gammal bok, skulle symbolisera tiden som gått, och att det slitna och ålderstigna har och får patina!!

3 kommentarer:

Lillemor sa...

Samlare slänger sällan - så sant...
Jag får ångest när jag ska slänga något! För det mesta kan jag se att något kommer till användning på ett eller annat sätt. Om det så bara är en favoritkavaj som just nu, i detta modet som gäller nu, är för stor. Men snart är det kanske modernt med stora kläder igen...
Men det blir trångt i garderoben...bl.a.....

Mimi sa...

Konstaterade att din mening "samlare slänger sällan" är helt sann. Jag vet inte hur många gånger jag försökt städa lådor och tänkt, det här blir lätt jag kan slänga allt i den lådan, och sista slutligen blir nästan allt kvar i alla fall. Men i ditt fall blev det ju jättelyckat. /Mimi

annicka sa...

Lappudnerlag att dekorera- det låter fantasieggande! Go on!