På Gång.......

fredag 20 mars 2009

Det blir bara bättre och bättre.......



Under lång tid så har jag packat upp, gått igenom, sorterat, men också slängt en hel del. Jag hade ett mål att till augusti i år bli klar med min studio/atelje så att jag kan arbeta mer obehindrat och enklare. Jag kan nu se att jag närmar mig mitt mål och det känns tillfredställande. Här är det mitt vinröda och blåa som börjar ta form.
Det har varit mycket att ta i och många minnen har kommit fram. Jag har haft mycket nedpackat och nu ser de dagens ljus. Jag har valt att sortera mina textilier i samma ordning som jag haft färgerna på mitt företag i. Det är vitt, svart, rött, blått, gult och grönt. Varför jag valde dessa färger för mer än 30 år sedan var att då var de legofärger och jag blev alltid så glad när jag såg dessa färger. Men under årens lopp har dom fått en djupare mening för mig.
Färger har varit också ett stort inslag i mitt gamla arbete, vilket gör att jag nu kan se tillbaka med glädje på vad färgerna betytt för mig personligen.
Så att jag skulle fortsätta med mitt textila intresse in i samma "tema" var bara en förlängning och nu har jag dessutom fått chansen att se på färger från ett nytt och annat håll, nämligen genom konstens öga. När jag kombinerar färger, färgernas betydelse, förståelse, uttryckssätt med konsten så ser jag att jag har mycket mer att lära mig och det känns gott inför framtiden.

1 kommentar:

annicka sa...

Så mysiga dockor det finns i dina hyllor!