På Gång.......

onsdag 25 mars 2009

Ett fantastiskt arbete........................

Ibland undrar jag vad jag sysslar med. Det är stunder som denna när jag sitter och betraktar ett fantastiskt arbete. Detta är ett silkebroderi och hela arbetet är otroligt vackert sytt. Sidenet på kanten och baksidan håller på att falla sönder, men själva broderiet är helt intakt. Färgerna i broderiet är underbara och hela broderiet "andas" kunnighet, envishet och styrka.

Jag fann detta på Korsika och kunde inte motstå det. I bakgrunden ser du några av mina "ben-tärningar" och ett par gamla glasögon som ligger på en liten boksamling där böckerna är av skinn.

Mina Antika Nöjen för mig på många roliga äventyr land och rike kring. Platsen för detta fyndet kommer jag inte att glömma i första taget - Il Rose, en helt liten bedårande stad där det fina hotellet vi bodde på hette Bonaparte. En fantastisk frukost varje morgon, en fantastiskt tre rätters middag varje kväll. På dagarna sol, bad, härliga utflykter och en och annan antikhandlare besöktes.

1 kommentar:

Mimi sa...

Ohhh, den var ju bara helt otroligt vacker! Färger, mönster ja allt!!