På Gång.......

måndag 9 mars 2009

Ett välfyllt "idé-skafferi".......................


Jag har i min ägo en del journaltryck som jag tycker mycket om. Dessa bilder ger mig både inspiration och idéer till mina arbeten.
Tänk vad kvinnorna hade vackra kläder på den tid det begav sig, siden, sammet, spetsar och volanger. Samtidigt så hade dom också en hel del arbete. Kanhända det var bara de välbärgade som hade dessa kläder, och dom hade hjälp med att sköta sina klänningar. Jag har många gånger suttit och tänkt när jag tittar på bilderna hur "den tiden var".
I dag så ger eller skänker mig bilderna glädje genom betraktande och idéer till mina arbeten.
Det är viktigt med ett välfyllt "idé-skafferi" och jag är glad att jag får påfyllning!

2 kommentarer:

Mimi sa...

Väldigt vackra gamla tryck! Min mamma har väldigt snarlika uppe på sin vägg, själv har jag modetryck ifrån lite senare datum. Typ art decó-tiden. Förstår att de här tidigare passar som inspiration till just dej!

Unknown sa...

Hej Ewa!
Mitt namn är Sabahudin och jag kommer från ett filmprojekt.
Som jag har förstått rätt så är du Dennis mormor?.

Jag har ett spännande projekt jag och många gör och vi skulle vilja komma i kontakt med han. Skulle du kunna bara dra iväg ett email till sabiblogg@hotmail.com så kan jag berätta mer där ?.

Sounds good?
/Sabi