På Gång.......

söndag 12 april 2009

Ibland så blir vi inspirerade.........

Allt kommer igen....................det hörde jag när jag var liten och nu är det jag som hör mig själv säga det!


Förr så hade man lösmanschetter till sina skjortor (men också löskragar) detta var för att det skulle vara lättare att tvätta, man bytte alltså lösmanschetten och kragen och lät resten vara. Men det hade också med slitage att göra. Det var lättare att ha kragarna och manschetterna lösa än att sprätta av och sy nya. så minns jag detta.

Nu har de kommit igen, men inte alls i samma behovsgrad. Nu är det för att det skall vara fina och som utsmyckning.

Så visst kommer saker och ting igen, men i annan "tappning så att säga".

Mina manschetter är tänkt att dom skall vara som tygsmycken runt handleden. Kanske varken för att värma eller för tvättens eller slitagets skull, utan för deras egen skull. Allstå något att titta på helt enkelt.

3 kommentarer:

murgelchen sa...

They are so beautiful.
LG,
Helga

My Creative House sa...

Disse manchetter er så smukke og de kan jo bruges som armbånd, flot arbejde.

Mimi sa...

Vackra "armband"! Har fått ett antal frackskjortor efter min farfar. Men också lösmanchetter och kragar.