På Gång.......

tisdag 28 april 2009

Inspiration ala "ruthray"


För att skapa nya vanor så krävdes att em gammal tanke ersätts med en ny, så skrev jag i ett tidigare inlägg. Det stämmer för mig helt klart. Dessa funderingar kom i samband med tankar kring utveckling, förändring och att hitta nya vägar.

För att skapa nya vanor så krävs det att vi/jag vill först och främst. Men också tillit till mig själv. Att jag klarar av det jag har bestämt mig för.

Jag är ju "vad jag bestämt mig för att vara". Och jag är där för att jag vågat gå m i n
väg, och genom alla de medvetna val jag gjort tidigare.


Frihet har blivit något som är en "tillgång" för mig idag. Frihet att testa, våga, göra och skapa. Den friheten är också en "morot" till min vidarutveckling inom textil konst.

Friheten, mitt eget ledarskap, och min högra och vänstra hjärnhalva, mina inre "landskap". Allt detta tillsammans gör att jag kan se vad som är viktigt för mig idag.

Lika som mina hjärnhalvor, så har jag mina båda händer, men också det västerländska tänkandet blandat med det österländka tänkandet. Dualiteten tillsammans skapar en härlig dynamik. Den har jag friheten idag att utveckla!

Jag har lämnat stress, ekorrhjul, utbrändhet till förmån för balans, perspektiv, visioner, handlingskraft och glädje.

Vilken lycka!

Bilden idag är en dualistisk bild. Dvs både för en höger och en väster hand. Men går att bära på vara en handled också. Men det är också två bilder, två kvinnor, och två olika armledssmycken. Tänk jag har faktiskt sålt ett par också! Vilken känsla!!

2 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

de understa här är mina favoriter! SÅ läckra !!!! Förstår mycket väl att du fått sålt! Grattis!.... jag kanske skulle slita mig från min roman och mina semestervanor och börja skapa jag med ;-)

Viola sa...

Wonderful work! :o)