På Gång.......

söndag 3 maj 2009

En gång till.......................

Lite mindre denna gång. Endast 25 x 25 cm. Det blir en hel del småbitar över när jag jobbar. så nu var det "deras" chans att bli något!

Att använda fantasin och skapa det jag vill är så otroligt givande. Jag startade den här bloggen för att dela med mig av både mina erfarenheter, men också av den konstskatt som jag förvaltar.
För mig har det genom åren blivit ett ställningstagande, att välja det positiva framför det negativa. Och det är i allt. Jag har bestämt mig för att undvika det negativa i alla former. Det är en konst i sig!!

Det positiva för mig idag är att jag gör som jag "själ vill" och jag säger "jag kan" och det är ett ställningstagande i sig. Att gå min egen väg. Denna bild skapade jag för många år sedan även inom mitt arbetsområde och nu följer det mig i mitt konstnärsskapande. Att gå från något till något krävs arbete, detta arbete är en viktig process. En del verktyg har jag hittat på vägen, men de mesta har jag själv (utan att vara stöddig).

En del i processen är att slappna av och vågar vila i denna avslappning. Jag har tidigare talat om mental träning. Jag är så glad att jag kan denna träningsmetod och att jag dessutom lärt så många att använda den. Träningen gör jag 2 gånger per dag. Morgon och kväll (i sängen).

Mental träning handlar om att öva upp min "kreativa inre syn" i olika situationer. Men också att sätta upp ett mål, att helt enkelt skapa en klar idé eller en bild. Sedan så skall jag koncentrera mig på denna bilden eller idén och foccusera ofta. Sedan så skall jag också arbeta aktivt för att hitta flyt, möjligheter och förutsättningar. Alltså ett arbete i sig. Det krävs både träning och teknik att lära sig mental styrketräning, helt klart är det en metod som passar alla.

Idag är det idrottsmän, affärsmän, vanliga människor som också tränar mentalt. Det har blivit en del av deras vardag.

Inga kommentarer: