På Gång.......

onsdag 3 juni 2009

De blir klara en efter en....................!


Det blir en "serie" när dom är klara. Ibland kan det vara kul med en "avstickare" i färg, men jag längtar ständigt tillbaka till mitt vita!! Min intuition säger mig att det är där jag hör hemma!!!!
Jag har "hittat" en förklaring på intuition, som jag finner kul. "Intuition är att veta någonting men inte riktigt förstå varifrån kunskapen kommer", men jag har också hittat att den kreativa intuitionen kan jämföras med fantasin.
Mina små mini-art-quilts är en form av dokumentation av mitt yrkesverksamma arbetsliv, men också mitt privatliv, och alla de aspekter som finns i båda dessa "liv". En del skriver sina memoarer, jag syr mina!!
Jag läste också någonstans för länge sedan att det finns ett cirkelsamband mellan värderingar och intuitiv förmåga. Då funderade jag mycket över detta, idag förstår jag sambandet. Gör du?
Så vad vill jag ha sagt med detta? Jo jag tror att jag behöver "utflykter i färg" för att skapa där jag hör hemma!!!

3 kommentarer:

Ati sa...

Jeg fostår dette med cirkelsamband.For ikke så lenge sidan jeg har snakket med dottera mi om dette. Alt i livet har betydning, også at du lager fargerike dings iblant. Forresten, jeg liker dennen fargede art stykker meget godt!

Mimi sa...

Härliga memoarer! Så vackra arbeten, spetsarna på morsdag var ljuvliga!!!

Dennis sa...

This is very well done