På Gång.......

tisdag 9 juni 2009

Två Quilties till klara.................




Nu skall jag erkänna en sak!
Min utställning den 22 augusti är mycket väl planerad! Det hela började år 2000! Eva min absolut bästa vän (som tyvärr inte finns med oss längre) och jag kom överens om att vi skulle sätta upp ett "dröm-mål" något som vi verkligen ville, eller önskade göra. Även om det var fantasi!
Mitt mål var en utställning visserligen den 23 augusti 2009. Det blir den 22 augusti, en dag före.
Så under nio år har jag drömt, tänkt, planerat, funderat, skapat, utbildat mig. Jag har också byggt upp en studio och en atelje, det ingick i planerna. Plockat fram allt mitt arvegods. Fotograferat, dokumenterat.
Den 22 augusti 2009 skulle bli en ny dag, en ny väg, att jag skulle gå från någonting till någonting.
Eva hade också sina mål, inte så långt fram i tiden och hon hann också uppnå det innan hon lämnade oss.
Jag är både glad och stolt att jag fortsatte på mitt mål, och att min vision fortfarande finns och att jag arbetar efter den.
Vad vill jag ha sagt med detta, jo kanske att vår mentala kraft är stark och mental träning är ett redskap både i glädje och sorg. Det innebär att vi väljer förhållningssätt, men också att jag kan slappna av trots stress. Att den mentala förmågan och tekniken gör att jag kan skapa en process som leder någonstans och lönen för mödan blir naturligtvis i detta den 22 augusti när jag får lov att visa "mitt vita liv" för dem som vill komma och fira med mig!!

2 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Jag kommer........... :-))

Mimi sa...

Fantastiskt att arbeta så långsiktigt och verkligen förverkliga visionerna! Grattis för den saken! Ledsamt att inte Eva hann uppleva att ditt mål uppnåddes.