På Gång.......

tisdag 21 juli 2009

En utläst bok.................................!


Dagens bild, en uttjänt bok, ett par kaserade glasögon och ett gammalt kort..........allt har en historia!
Även de bilder som jag skapar har en historia, även om de inte alla gånger är något figurativt. Men i alla mina bilder så finns det någonting "att läsa" även om det inte alltid klart framgår.
Ibland så blir jag överraskad när jag får någon kommentar på mitt fotoalbum på flickr. Där någon har läst ut något ur min bild och det stämmer. Då blir jag både glad och stolt för att det finns någon som kan se det jag också har gjort mig tolk eller försökt uttrycka.
Det är samma sak med mitt intresse för gamla saker. När jag fotograferar dem, vill jag visa på värdet för mig, men kanske inte för andra som slänger istället för att spara. Mitt intresse för gamla saker började när jag var riktigt liten. I en sandlåda så fann jag en liten, pytteliten kopp och fat nedgrävt. Jag blev ägare till denna lilla kopp, och så började mitt samlande. Idag har jag samlat på mig en hel del som ger mig både historia, designkonst, kunskaper av alla slag alltså. Detta är för mig rikedom. Även om dessa samlarsaker inte betingar så mycket "värde" på öppna marknaden (idag) så är jag övertygad om att så mycket vackert som slängts kanske borde dokumenterats, fotograferats för att visa på i framtiden.
Jag är glad över mina intressen som för mig till de mest spännande platser på jorden!

3 kommentarer:

Veronika sa...

Det är lycka sådant! :-) Kram

Sandie sa...

What a fabulous way of displaying a book. I agree with you that it is not the value of items but the beauty and meaning. i have an old printers display on my wall. In it I have placed tiny Victorian items that I have found in boxes from house clearances. they are so small that they are of little value but to me they are very precious and I would never part with them.

ewa-christine sa...

Ja inte sant........Veronika, man skall ta tillvara på det lilla också!

And Sandie, be careful with them!!