På Gång.......

söndag 12 juli 2009

Mitt hjärta tillhör "det vita"..............!


Mitt hjärta tillhör det vita, vita broderier, engelska broderier, spetsar, den vita färgen, i alla dess nyanser.
Färger har en speciell betydelse för var och en av oss. För mig är det den vita färgen. Även om jag älskar rött, svart, gult, grönt, blått så är den vita färgen den främsta färgen i mitt sinne. Det sägs att den vita färgen innehåller alla färger och det känns nog så när jag arbetar i vitt.
Nu håller jag på att färdigställa alla olika projekt som jag gjort under vinterhalvåret. Tänkte att det skulle bli klart, tiden bara springer iväg och snart är det den 22 augusti och min utställning.
Mycket som skall bli gjort tills dess med både planering och annat.
Ser fram emot detta att få lov att hänga upp alla de vita arbeten som jag gjort, det blir nog en annan upplevelse än att se dem på kort, eller hänga på väggen här hemma eller ligga på hyllan!

3 kommentarer:

Sandie sa...

White on white is my favourite too. This piece of work is delightful.
Sandie at Rag Rescue

My Creative House sa...

Er sikker på at din udstilling bliver meget flot med alle de meget fine hvide små quilts du har lavet,en sand fornøjelse at kikke gennem din blog og se din store kreativitet udfolde sig.

ewa-christine sa...

Thanks Raggy for nice comments.
Och tack Ani för dina kommentarer.
Tänk vad jag blir glad med gloggvänners kommentarer från när och fjärran.