På Gång.......

torsdag 13 augusti 2009

Plommonträdet...........bär frukt!


Idag när jag hämtade dagens skörd tänkte jag på alla de uppmuntrare som jag mött genom åren.
Ni vet dom som inspirerar oss, och inger oss i hopp, och visar omtanke.
Att vara uppmuntrare är en konst som skall underhållas. Det är att så frö, och samtidigt vara besjälad av tro, att det går. Det är också att stå med bägge fötterna i jorden och växa. Precis som vårt plommonträd.
Att vara uppmuntrare är att tro på människan och hennes eller hans resurser.
Jag har mött många uppmuntrare under mina år, och jag har också satt upp några enkla budord till mig själv:
Jag kan följa min livsfilosofi
Jag kan göra det jag tycker är roligt
Jag kan uppmuntra mig själv och andra
Och så har jag gjort tre tilläggsbudord:
Jag kan välja bort det jag inte vill ha omkring mig
Och jag kan lägga till det som ger mig energi
Jag är rak och ärlig
Uppmuntran får vi nog aldrig för mycket av.....................så när plommonträdet skänkte så rik skörd av frukter tänkte jag, nu blir jag uppmuntrad även av naturen, vilken lycka!

Inga kommentarer: