På Gång.......

tisdag 6 oktober 2009

Älskade verktyg...........................!


Mina benverktyg och träverktyg är jag mycket glad över. Likaså vikrnålarna i stål.
Dagens ros ger jag min "benvirknål" som jag är så otroligt glad över. En liten klenod i mitt samlarskåp som skänker mig så mycket "ögongodis" varje dag.
Undar just när virkningen blir poppis igen. Tänker på alla de tunna, flortunna virkningarna som har gjorts av generationer före mig. De är virknålar som är som små små krokar och man fattar inte att de kan få fatt i garnet. Mönstren är vackra, sirliga och helt otroliga.
Tänk vad vackra arbeten som gjorts av kvinnor, och så eftersatta dessa klenoder är. Undrar just när priserna kommer att rasa i höjden??!!

3 kommentarer:

The Nostalgia Fairy sa...

I have used google translate to understand some of your text - your blog is really beautiful!!

gunnelsvensson sa...

Virkning är modernt igen Ewa-Christine !!! Så mykcet fint ögongodis du har i din ägo !

ewa-christine sa...

Thanks for nice comments.

Ja jag har många vackra saker som jag är stolt över. särskilt de tunna tunna virknålarna som ingen använder i dagens läge. Så synd....