På Gång.......

måndag 19 oktober 2009

Ett babytäcke...............

Ett mjukt babytäcke skulle jag givit till mina barn när de föddes, sedan till barnbarnen när de föddes, men det blev inte av. Jag hann inte......................!

Ja då är det väl bara att låta bli, men jag tänkte till och så bestämde jag mig för att göra var sitt babytäcke till varje barnbarn trots att dom är på väg in i tonåren. Dom blir väl föräldrar dom också tänker jag, och så fick det bli.

Mammas alla "servetter" har gått åt till detta lilla babytäcke men både monogram och mönster i vitt. Det är så mjukt och lent! De är ju tvättat så många gånger så det är nästan som sammet.
Jag är övertygad om att barnbarnen kommer att skänka mig en uppskattande tanke när dom låter sina småttingar få lov att ha täcket på sig.

Så min tanke är, det är aldrig försent!

4 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Nej det är det inte! Jag vet hur fina dessa är, och så lena och mjuka de är!

annicka sa...

Så underbart uppfriskande tanke - det är aldrig försent. Barnbarnen förstår och glädjer sig kan jag tänka.Iden är superb- babytäcke av fina använda mjuka servietter. Lyckliga dina barnbarn!!

Sarah sa...

OJ, man tackar för kommentaren! :) Får jag slå ett slag för stavgång också? Det kanske ligger töntstämpel på det, men det hjälpte mig att gå ner de första 10 kilona...sen började jag jogga... :) Upptäckte just att du har en till blogg "skattkammaren"... spännande! Ska kika in där... KRAAM

Chrissie sa...

They are very lucky .... and very patient!