På Gång.......

onsdag 14 oktober 2009

Det sjunger i mitt hjärta................



ja du läste rätt, det sjunger i mitt hjärta när jag arbetar med vitt-i-vitt, men också materialet, känslan, minnen, som finns i det som jag arbetar med. Jag känner mormor närvarande och min mamma, båda som var otroligt duktiga "hantverkare".
Det sjunger också när jag hittar en liten bit som undgått slitage och återanvänder det. Många av mormors fint vävda handukar har blivit slitna av att de har använts. Att jag nu kan återanvända textilierna, sy lapptecken eller vad det nu blir är en lycka.
Det är denna lycka som blir till musik som gör att mitt hjärta sjunger................!

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Det var väldigt vad du skapar och du sjunger och är glad.
Kramar till dej.
Birgitta

gunnelsvensson sa...

Vilket härlogt uttryck; det sjunger i mitt hjärta :-) det har sjungit i mitt hjärta nu ikväll också, trodde inte det skulle bli något skapande idag men så nu sent ikväll skulle jag bara titta lite grann, och rätt som det var så hade ett par tre timmar gått! Och jag är igång ! Wow!