På Gång.......

torsdag 19 november 2009

Åh dessa gamla bokmärken......

Så väl jag minns dessa bilder. Jag hade en skolbok som jag vikt bladen på och där stoppade man bilder och så bytte man genom att låte någon ta en bild i något fack. Sedan var det min tur. Här kunde man stoppa ner riktiga "guldkorn" men bara ett åt gången. Det gällde alltså att hitta rätt fack där bilden låg. Ibland kunde det ligga 2 bilder i samma fack. Men oj vad vi bytte.


På bilden ser du en gåva från en släkting som vet att jag samlar på "gamla minnen" och det är extra trevligt när man kan göra något med dem. Några av bilderna har jag tänkt överföra på tyg och på så sätt ha några roliga timmar.

Ha en fin torsdag!

4 kommentarer:

threadstar sa...

I can't waitto see what you do with them...transfers would be beautiful!! Such a pretty blog and wonderful reading...miki

murgelchen sa...

This are memories.

Lg,
Helga

Lillemor sa...

Ha, lustigt. Jag håller just på att göra adventskalender till de fem barnbarnen (nej, dom får bara ngt vissa dagar...)och då har Leonora 3½ börjat intressera sig för bokmärken. Hon har en pärm som hon sätter in dom i. Jag letade upp mina gamla i lösvikt och rätt illa medfarna en del och med bytarens namn bakpå. Det hette "bytta stycke" på skånska.
Leonora ska få några av farmors, tänkte jag.Fast inte de allra äldsta...

ewa-christine sa...

Spar på dom äldsta......de är så vackra och gör en tavla eller varför inte var sin tavla till flickebarnen.

Thanks Helga and Miki, hope you are well!!