På Gång.......

söndag 13 december 2009

Nu har det frusit på........................

Tredje advent, och det har blivit kallt. Jag har tagit på mina sockor och så länge har jag nog inte väntat något år som till tredje advent.

Med tanke på dagens bild så måste jag säga att rosor är vackra även i fruset tillstånd. Hur länge de får lov att "stå" är ovisst, men kanske några dagar iallafall.

Tänkte på det när jag tagit bilden, att rosorna faktiskt är på "sin ålders höst" och de är lika vackra fortfarande. Skönhet finns i många skepnader i det helt nya, outspruckna, men också i det gamla där blomman står i sin prakt, tom när den vissnar finns det en "vackerhet" som tilltalar.

Då funderar jag på människan och hennes blommning, visst har mogenhet hos oss människor en vacker sida också, trots rynkor, trots teflonminne, och trots att vi inte har samma krafter kvar!

1 kommentar:

gunnelsvensson sa...

Så vacker installation! Jag tycker faktiskt om att det blivit lite kallare, känns lite myckigt inför den stundande julen