På Gång.......

onsdag 17 februari 2010

Det där att samla!

Det var inte länge sedan jag sa "nej, ja är inte samlare", och det var min bestämda uppfattning då. Nu säger jag "jo, jag är nog samlare av vissa saker" !

Som här, här är min "spol-samling" ja för det har det blivit, det ser tom jag!! Till vänster i bild där är alla silkesspolarna, ni vet dom som är innerst i en silkespole eller knapphålssilke. Jag har sytt upp alla genom åren och lagt dem i en skål. Likadant är det med trärullarna, jag använder tråden tills den är slut, sedan lägger jag dem i en skål. Jag har några rullar kvar med tråd - men det är ju sk färskvara, så tråden blir skör med åren.

Sedan finns det lite spolar med vit tråd i eller på som jag låter vara. De har kommit till mig från någon i familjen, vem har jag faktiskt glömt idag. Till sist spolstället, där jag har rullat på några handknypplade spetsar för jag ville de skulle vara lite vackert.

Vilken samling spolar jag fått genom åren, när jag samlar ihop dem på bild!!

En skatt, ja helt klart blir det det när jag ser det så här!

6 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Ja det är absolut en skatt !

Pysselpalatset sa...

Ja håller med Gunnel här ovan... vilken skatt.. O som de säger har man mer än tre av något så är det en samling... kram Jeanette

Ingrid sa...

Visst är det kul att samla,och det blev ett underbart foto av det ochså:-)

Sandie sa...

What a fabulous collection, I just love them all. You are really lucky to have such wonderful items.
Sandie at Rag Rescue

Dennis sa...

Bra fotat =D

ewa-christine sa...

Thank you all och Tack Dennis!!