På Gång.......

lördag 27 februari 2010

Färdiga för bearbetning......

Att få "uttryck" i en mask är en resa i sig. Att få masken att tala, eller åtminstone försöka förmedla en känsla är ett annat arbete. Idag så har jag 2 masker som jag arbetar tillsammans med.
Maskernas avsikt var en gång att antingen försvinna i mängden eller visa på en karaktär. I sk "profana skådespel" står de för de inre drag som vanligen däljs av den yttre personligheten.
Nu har jag gjort några olika masker som jag skall sammanställa till en "historia" och detta kommer att bli mitt examensarbete i den textila formgivningskurs som jag går i. Det ligger många timmars funderande bakom en uppgift som denna och sedan när funderingarna är klara så skall de sammanställas och förklaras. Det är en utmaning.....................

2 kommentarer:

annicka sa...

det blir bara mer och mer intressant att följa din väg...

My Creative House sa...

Så spændende og flotte masker du har lavet, nyder at besøge din blog og se fine ting du laver.