På Gång.......

torsdag 4 februari 2010

Snön fortsätter........

Naturen är magiskt, jag älskar ju vitt, så snön förgyller min vardag. Det är helt otroligt att denna snö har legat sedan strax efter nyår. Visserligen var jag borta ett par veckor, men den ligger fortfarande.

Jag njuter av tystnaden, stillheten i det vita. Lugnet som sprider sig över vår lilla väg, och hela närområdet. Tänker på mina vita vintrar när jag var liten, rosor på kinderna, pulkaåkning, skridskoåkning, skidåkning vad långa vintrarna var när jag var barn, eller så har tiden förändrats genom att jag idag är vuxen.

Tyvärr så ser jag inte så många barn ute och leker idag, de flesta är på dagis och i skolan och efter skolan så drar inte snön på samma vis som när jag var barn. Då var alla ute, men vi hade ju inte tv och data på den tiden. Tänk vad mycket förändrars sig, och tänk vad mycket som förändrats sedan min mamma var liten. Vet inte om det är till det bättre eller??

4 kommentarer:

Ulla sa...

Vi har mer snö än jag kan minnas in mina vuxna år. Du har så rätt, som barn lekte alla ute i timmar, byggde ett snöslott och kastade snöbollar. Minns du hur vantarna formade sig efter handen? Hur snön smakar?

Anonym sa...

Egentligen gillade jag snön precis av de anledningar du skriver... och det är nog inte snön jag inte gillar utan kylan och slasken (den vi alltid får här inne i stan)

ewa-christine sa...

Ja du Ulla visst minns jag. Och jag håller med dig Marlene jag gillar bara när snön ligger där tyst och stilla och det knarrar under skon!

Lillemor sa...

Vi har just åkt skidor vid Hamra Golfbana. Underbara mjuka spår och platt terräng för en knäopererad typ som jag. Rekommenderas!