På Gång.......

onsdag 24 mars 2010

Ibland måste man stänga en dörr.......

Jag brukar säga "jag går från något till något" och det är en del av livet. Men även att stänga en dörr. Låta den vara stängd och känna att det var rätt. Att stänga dörrar är också att veta vad som finns innanför, att veta att när jag stänger så har jag fattat ett beslut. Jag står för beslutet och jag känner att mitt beslut var rätt. Vilken styrka.

Men en dörr har fler symboler den står för hopp, möjligheter, den står för övergången från ett tillstånd till ett annat. Ingången till något nytt. Att öppna nya dörrar är också att se nya möjligheter. Idag var just en sådan dag. I samma stund jag stängde en dörr, öppnades en annan. tänk vad livet ger................................just nu står den andra dörren "vidöppen"!

2 kommentarer:

Veronika sa...

Så sant så sant!! Kram

gunnelsvensson sa...

ja, det är helt rätt!