På Gång.......

onsdag 3 mars 2010

Vad får ditt hjärta att sjunga?







I går fick jag med posten ett förtjusande, underbart, vackert hjärta. Det var en "vinst" från en av mina flickr vänner. Besök hennes blogg http://www.yitte.blogspot.com/ och titta på allt vackert som hon gör. Jag lovar det är värt ett besök. Så många härliga små konstskatter som kommer från hennes händer. Hjärtat är bara ett!
Vänlighet, respekt, omtanke, väljvilja det är handlingar som också får mitt hjärta att sjunga. När jag var yngre så förstod jag inte alltid detta utan var "lite av en rebell" men med tiden så har jag vuxit som människa. Idag är det mycket lättare att nå ut med sitt budskap, och jag tror av hela mitt hjärta att de som har något gott att skriva om, de som visar vänlighet, respekt och omtanke "vinner i längden". Offentlighetens ljus är en sida som kräver många års livskunskap att hantera och jag är glad att jag inte är 22 år längre!!
Det är min hjärtinnerliga förhoppning att alla 22-åringar läser och lär sig vänlighet, respekt och omtanke. Det gör vi genom att vara öppna, lyssna, förstå, men också ha viljan att lära. Vi når aldrig fram någonstans genom att visa motsatsen, tvärt om!
Så än en gång fick mitt hjärta sjunga tack vare Yitte http://www.yitte.blogspot.com/ som så generöst delar med sig av sina konstverk. Jag har satt upp hjärtat så att jag kan se det varje dag och att det skall påminna mig om just RESPEKT, VÄNLIGHET och OMTANKE.

6 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

So beautiful gift you got from Yitte! I can understand you are ´happy!
Ewa-Christine du har lyckats väldigt bra med de här bilderna, så kul att få se en närbild, hennes utsökat hjärta förtjänar att man tittar lite närmare på det!
Ja du det är tur att man inte är 22 längre......förhoppningvis blir man lite mera klok och ödmnuk med åren!
Imorgon gäller det :-)eller snarare på lördag, men resans slutmål startar imorgon!

Dorthe sa...

Yes Yvonne`s heart is so very beautifull, and I love all she is doing.
Så fantastisk en gevinst, hvor er du heldig Ewa-Christine.
k.h. Dorthe

Anonym sa...

Först... äntligen, nu sjunger mitt hjärta för jag kan äntligen komma in och kommentera. Sedan skulle nog mitt hjärta sjunga för full hals över en så vacker gåva. Helt underbar... galgen också

Yitte sa...

You made beautiful pictures of the heart. I think the heart is in good hands.

XoXo
Yvonne

ewa-christine sa...

Thanks all for nice comments I am so pleased!

Such a Wondrous Place this Faery Space sa...

Hello darling dear! Hope all is well. Sending you hugs and loving what you are making! You are such a great artist dear friend. Blessings.