På Gång.......

onsdag 21 april 2010

Inte kasta, ta tillvara, spara, kan vara bra å ha.....

Hur många av oss är fostrade under devisen "kan vara bra att ha"? När jag arbetar så blir det små bitar över i en stor korg. Ibland skall denna korg tömmas och jag har inte hjärta att kasta iväg dessa små "klenoder" så då gäller det att tömma skräplådan.

Här är småskräp från mormor, mamma och mig sammansatt till en "art-square" istället för att ha hamnat på soptippen!

Dessutom är det min andra "art-square" från skräplådan. Undar just hur många som det kan bli?

3 kommentarer:

Lillemor sa...

Suck, jag har samma fostran... Men visst kan man plötsligt hitta användning för gamla grejor. Jag får ofta sån ågren när jag ska kasta ngt, så då är det snabbare att lägga ner det i en låda...

Mimi sa...

Även jag hör till "bra att ha" generationen. Jag har på landet ärvt min pappas snickerboa-verkstad och det du inte hittar där finns helt enkelt inte!
Fint blev ditt verk i varje fall! Hälsn mimi

LOVE STITCHING RED sa...

Beautiful work
Happpy days :o)