På Gång.......

fredag 16 april 2010

Masken och kvinnan, eller kvinnan och masken....

Jag har arbetat med ett antal masker under lång tid. Både ansikten och ansiktsmasker, men också enbart masker. Ibland tar mitt arbete mig på oväntade vägar och här är just en sådan oväntad väg. Jag har ofta undrat över hur många masker som vi kvinnor bär (männen också naturligtvis), hur dessa våra masker påverkar oss, hur vi lär oss leva med dem och hur de också kan hjälpa oss.

Det är alltid intressant att tänka igenom vad som ligger bakom en "tavla" att försöka se genom nyckelhålet och tränga längre in i tavlan. Nyckelhålet är ju en central roll på min tavla och bakom det så finner vi både blommor, men också orosmoln, där finns också mycket som man inte vet. Kvinnan har intagit en "roll" bakom masken och vid sidan på bilden så finns det ett ord: glädje.

Så lång är jag med, men nu är det din sak att lägga in tolkningar, värderingar och kanske rent av gissningar och spekulationer.

Visst är det roligt med lite tankearbete!!

2 kommentarer:

Dorthe sa...

Denne collagen er bare så smuk,dine masker ,fantastiske.
kærligst Dorthe

antArtiste sa...

very nice work and you help me to have new ideas...thank you