På Gång.......

fredag 16 april 2010

Samla minnen...............


Nu börjar terminen i "skolan" närma sig sitt slut. Jag tänker alltid på en kvinna vi kan kalla henne "Ellen" vid den här tiden. Hon var 86 år när hon doktorerade. Hon skrev i sin dagbok, man blir aldrig för gammal att lära, för gammal att undra, för gammal att förstå...........

Jag hade förmånen att få lov att ta hand om en hel del efter henne och bland annat hennes dagbok. Den har inspirerat mig i många år. Både det hon skrev, och hennes arbete. Jag är så glad att denna dagbok kom i min väg.

Jag håller alltså på att sammanställa denna terminens arbete i textil design. Det har varit en spännande, lärorik, och omfattande termin. Jag har rest och jag har haft möjlighet att få ta del av en gammal kurskamrats "otroliga gästfrihet". Detta uppskattar jag verkligen. Jag har 2 redovisningstillfällen kvar nu i maj och det känns lite vemodigt att det redan är slut.

När jag är mitt inne i processen så känns det också lite knepigt att avsluta något, både när kreativiteten och motivationen är i högform..........även om det finns annat som lockar så här i vårens härliga tid.

Jag har för ett antal år sedan skapat en "kortlek med tankekort" och veckans kort lyder så här:

"Lata dig, våga vara onyttig någon gång, det kan hända att du får mer kraft än du anar"....

Detta skall jag följa i nästkommande vecka och veckan därpå. Jag skall njuta av att jag färdigställt min kurs, att jag känner att jag ligger i fas med mycket som jag planerat, och jag är mycket nöjd med mina insatser i år.

Ha en skön helg..........................och tänk på att lata dig!

Inga kommentarer: