På Gång.......

fredag 2 april 2010

"Vintage och Shabby Art" collage.....

I den process som jag just nu befinner mig i, dvs att skapa "mina masker" så händer det en hel del.

Dagens "collage-quilt" är också inom temat masker. Kan du förstå varför?

Om inte så skall jag ge en förklaring. Kläder är också masker på sitt sätt i olika sammanhang. vi bär dem (eller bär dem inte) för att signalera någonting till någon annan. Dagens collage är en del av en siden-natt-dräkt. Här finns uppfyllnad, tomhet, och dekor.............till vilken nytta?

Jag fick sidenpyamasen av en god vän som sa, gör vad du vill med den, det var min bröllopsnattdräkt, men jag använde den aldrig!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Min första tanke var inte mask när jag såg den,men så rätt du har,och vilken tur att den kom till användning till slut,fast det inte blev som det var tänkt från början, så blev det så vackert:-)

ewa-christine sa...

Ibland kan man försköna verkligheten tom...........!