På Gång.......

onsdag 2 juni 2010

Livskraft..................





Livskraft står för "energi" för mig. Det är den energi som jag skapar och det är den energi som jag äger. Livskraften är att välja bort sådant som tar energi antingen det är människor eller arbetsuppgifter. Dessa "energislukare" ser till hela tiden att tömma dig på din livsenergi, varför det är viktigt att kunna välja bort. Tänka (läs tanka) ny energi.
Dagens arbete har givit mig energi, livskraft men också motivation och skaparglädje. Vilka gåvor vi äger och vilka gåvor vi skapar. Genom att tänka "sunda tankar" och genom att tänka på vad som är viktigt för oss.
Alltså dagens bilder är livskraft och energiframkallande!

5 kommentarer:

Dorthe sa...

Og så vældig smukke og fine Ewa-Christine.
små drømme billeder, der gennem alt det smukke, også giver mig nydelse og energi.

Tak, og kram
Dorthe

Bunty sa...

This is very beautiful - I love the white stitching on it.

Barbara

ewa-christine sa...

Thank you Dorthe....and Barbara for nice comments.

Ingrid sa...

så sant,bort med alla energislukare.....
denna quilten är helt underbar,en sann energigivare:-) kram från Skåne

ewa-christine sa...

Tack Ingrid...........alltid så trevliga kommentarer.
Det är det från alla som kommer in på min blogg. Härligt att läsa.