På Gång.......

söndag 27 juni 2010

Mina olika "konton"...............

Idag är det en speciell dag..............vår bröllopsdag. Den dagen har jag i mitt hjärta!

I morse funderade jag på vad jag skulle skriva i min blogg, och det var ganska enkelt. Jag låg och funderade på mina "konton, dvs humorkontot, skrattkontot, glädjekontot, tillväxtkontot, läckagekontot, omsorgskontot" och bestämde mig för att jag skall försöka ta bort och radera ut läckagekontot.

Jag skall värna om mitt humorkonto, mitt skrattkonto, mitt glädjekonto och mitt tillväxtkonto än mer. Läckagekontot och till viss del omsorgskontot "kostar för mycket" och ger för lite i avkastning!

Och jag skall lägga till ett konto som kommer att heta "mitt stimulanskonto" och här skall jag söka sk stimulansbidrag. Men först skall jag göra en inventering av vem eller vilka som ger mig stimulans, och som jag känner att jag stimulerar.

Midsommar är en ljus högtid och denna ljusa tid ger mig både glädje, stimulans och en rik känsla på ljus. Jag skall samla på ljus och detta ljus skall ingå i mitt stimulanskonto.

Jag har skrivit tidigare att vi "går från något, till något" och varje gång vi får en insikt så händer detta. Då gäller det att ta tag i denna känsla och gå till det som stimulerar, glädjer, som ger skratt och humor, och som ger avkastning på glädjekontot.

Rensa i röran heter en bok som handlar om Feng Shui, det har jag studerat i snart 10 år, och jag blir bara mer och mer övertygad om att det är rätt!

Ha en underbart ljus och trivsam "midsommardag"..............

3 kommentarer:

EM sa...

Det är så inspirerande att läsa dina visdomsord. Verligen aha-jomensåärdetju-upplevelser.
Varje höst brukar jag få sån rensa-i-röran känsla. Då blir det dagarna S som jag kallar dom:
Sortera, Slänga, Skänka, Spara...
ha en bra fortsättning på helgen
önskar
elsamarianne

ewa-christine sa...

Tack elsamarianne för din kommentar. Önskar dig en härlig söndag.

Ingrid sa...

Måste få instämma med Elsamarianne, får ochså alltid den jamensåärdetju-upplevelsen när jag kommer på "besök":-) Ha en fortsatt mysig bröloppsdag!