På Gång.......

onsdag 30 juni 2010

Teama "kreativitet"..............

Kreativitet är något som roar mig och många andra. Kreativitet är något som vi alla kan utveckla, förbättra och tillägna oss. Det handlar om att tillåta oss att vara kreativa!
Att leva kreativt är att vilja, göra och tänka kreativt. Att våga säga till mig själv "jag är kreativ" och inte jämföra mig med andra. Min kreativitet är min egen. Det är en sorts levande kreativitet som jag ser det.
När energiläckagen inte finns kan man ersätta detta med kreativ energi. Denna energi omsätts i vår hjärna till drivkraft (eller ström, elektrisitet) som gör att vi ser saker och gör saker som vi inte tidigare sett.
Kreativa handlingar är att bryta mönster.................
Våga bryta invanda mönster!

2 kommentarer:

EM sa...

Mitt stora problem är, att min kreativitet oftast inte lämnar huvudet. Har liksom svårt att få ut den i fingrarna...Gills det ändå, tror du?
Ha en bra dag
önskar
elsamarianne

ewa-christine sa...

Ja det tror jag säkert, all kreativitet är av godo!
Det tar sig bara olika uttryck!