På Gång.......

torsdag 5 augusti 2010

Att ha kul är inte samma sak som att slösa bort sin tid och vara ineffektiv.....

Förnyelse, ombyte, att pröva nytt, ständigt sökande, söka altenativ, säkrar flexibiliteten det är jag övertygad om.

Att utvecklas har med oss människor att göra, vi kan lära oss komma underfund med vad vi vill innan vi bestämmer oss. När vi är passiva så är det oftast brist på att ha roligt. Motivationen skapar vi genom att se möjligheter och som svarar på frågor som "vad, hur och varför".

För mig att ha roligt är både när hårda värden och mjuka värden finns med. Och mjuka värden är livsviktiga de har med kommunikation, motivation och även egen identifikation att göra.
Både de hårda (målbestämt bland annat) skall gå hand i hand.

Att ha roligt tillhör alltså de "mjuka värdena" som borde vara det som genomsyrar både våra företag och våra liv. Varför lyfts inte detta fram mer?

3 kommentarer:

Yitte sa...

Hi Ewa-Christine,

Love all your pictures. Think you must have a wonderful vacation.

ewa-christine sa...

Thanks Yvonne, and it was great!

PRATICASAREAL sa...

Ewa Christine, är ett nöje att läsa din site.Não visste denna konst textil'm glad, jag är sekulär men jag vet se skönheten i konsten att ni båda gillar och ger mig så långt men nära min blick att följa henne. Det är en vacker livshistoria!

isa imbroisi, genom att skicka e-post från min son.