På Gång.......

tisdag 28 september 2010

Nya projekt.........


Nu har jag påbörjat mitt "röda projekt". Ett projekt är ett arbete som skall utföras tillfälligt för att åstadkomma ett i förväg bestämt resultat. Alltså min röda utställning med vita inslag.
Ordet "projekt" kommer från latinet och betyder "en plan".....så det blir en temporär satsning.

Jag har en hel del material som jag nu kommer att plocka fram från "det röda skåpet" och det skall bli roligt, det är tyger, garn och annat som funnits sedan jag var barn och tom äldre.

Vad och hur det kommer att bli är nog inte klart ännu, men någon form eller sorts bild har jag och den är helt klart R Ö D!

Bilderna idag är ännu inte något, men blir säkert i slutändan något glatt!

2 kommentarer:

EM sa...

Rött. På vitt. En oslagbar kombination. Får mig att tänka på gamla linnehanddukar med rand och monogram i korsstygn.
Skönt att se att du har en plan...
jag är bara helt ofokuserad och väntar på att min kreativitet ska komma tillbaks. Hösten brukar ju vara min bästa tid.
ha det så gott
kram elsamarianne

ewa-christine sa...

Håller med dig, det är härligt. Jag blir så nostalgisk och känner tiden som var på ett mycket påtagligt sätt.