På Gång.......

fredag 22 oktober 2010

Att hissa flaggan..................

Igår inventerade jag mina glädjeämnen. SÅ MÅNGA.......det intressantaste var att jag uppskattade alla de små, sådana som kanske är obetydliga för många. Men vad roligt det var.

Efter det så upprättade jag en "uppmärksamhetsjournal" och det intressanta med detta var att jag ser hur jag påverkar mitt arbete och hur jag foccuserar på just glädje, glädjefyllda aktiviteter och glädjefulla människor. Min uppmärksamhet dras åt de som verkligen känner äkta glädje och som också kan dela med sig av sin spontana äkta glädje. Som kan visa uppskattning och som också visar mig uppskattning. I och för sig, så har jag nog gjort denna min uppmärksamhetsjournalen i huvudet men det var skönt att sätta den på pränt efter det jag gjort min inventering.

Så nu kan jag arbeta mer för att hitta det som jag kan uppmärksamma och glädjas åt, och lägga mycket energi på detta.........vilken tidsbesparing!

Fast det har jag gjort i många år nu, och blir bättre och bättre ju mer jag anstränger mig.

Har du gjort någon glädjeinventering eller har du fört någon uppmärksamhetsjournal någon gång, om inte gör det, det är faktiskt intressant!

2 kommentarer:

Veronika sa...

Ja idag har en bra och glad dag!!

ewa-christine sa...

Härligt!