På Gång.......

måndag 18 oktober 2010

Min "hemliga trädgård"............

I min hemliga trädgård finns många små vrår som jag arbetar med. Här är en som fått komma fram i ljuset.

Jag har målat och arbetat med färger i många år nu, men aldrig visat något förrän på min utställning i augusti 2010. Nu har dessa målningar fått nya hem, och jag är jätteglad för detta. Att måla och uttrycka sig är samma sak som det textila, men på ett annat sätt. Jag gillar färg på textilier, men också att experimentera. Alla mina "tavlor" är just experiment. En del faller jag för och andra får stå på tillväxt.

Att växla mellan olika tekniker är otroligt stimulerande. Måleriet har tagit mig iväg till många andra "världar" som ger mig insikter och dessa insikterna försöker jag plantera i min "hemliga trädgård".

I denna min "hemliga trädgård" har jag många skrymslen som både arbetas i och som vilas i. Det är viktigt att ha någon stans att återhämta energi, livskraft och rikedom från.

Dagens bild är ett "troll som visslar" men det är inte säkert att du ser det!

Det är OK att hitta dina egna bilder, och du, varför inte gå in i din "hemliga trädgård" och botanisera, du har säkert massor av olika rum som du besöker!

Ha en härlig måndag!

Inga kommentarer: